Another Dawn - Review

Soms weet je wanneer je een game aan het spelen bent, dat je jouw game of the year hebt gevonden. In dit, tot nu toe korte jaar, heb ik mijn game gevonden die dus precies het tegenovergestelde is, namelijk slechtste game van het jaar. En dat doet toch wel een beetje pijn als ik eerlijk ben, om nu al te weten dat er niets slechter uitkomt dan Another Dawn.

Er zit een verhaal in de game, maar dat is zeer matig uitgewerkt. Een rustige vakantie op een tropisch eiland wordt ruw verstoord als je familie wordt ontvoerd. Jij gaat er alles aan doen om je familie weer te bevrijden. Dit doe je door vijanden van een criminele organisatie te ontwijken en soms te doden. Heel veel dieper gaat het verhaal niet.

Mocht je misschien in een dronken bui toch Another Dawn aanschaffen? Dan raad ik je aan om voordat je begint, de camera sensitiviteit aan te passen. Die staat in het begin zo snel dat je er misselijk van wordt. Verder is bijvoorbeeld het lopen op steigers best lastig, want je valt er zo vanaf. Ook loop je dwars door bomen heen en is het gras van karton gemaakt, lijkt het.

Wat maakt verder deze game niet het spelen waard? Nou, de vijanden lijken twee dimensionaal. Je hebt geen idee waar je naar toe moet (dit zou je nog kunnen zien als het exploreren van de wereld) en het aantal frames per seconden komt soms niet eens boven de tien uit. Nee, het is echt alleen maar kommer en kwel. Nou ja, dat je het in een korte tijd kunt uitspelen, is misschien nog wel een lichtpuntje van de game.

Ik probeer altijd wel iets positiefs uit een game te halen, maar bij Another Dawn van ontwikkelaar KR Games is dat domweg niet te vinden. Echt op alle onderdelen van de game (gameplay, graphics en audio) ben ik zelden zo teleurgesteld. Eens moet de eerste keer zijn, maar met pijn in mijn hart ben ik tot het cijfer gekomen wat je hieronder ziet.

Score: 10/100