Leisure Suit Larry: Wet Dreams Don't Dry - Review

In videogames worden zeer veel verschillende thema’s behandeld door ontwikkelaars. Denk hierbij aan serieuze zaken als onderdrukking, oorlog, of politiek. Ook wat lichte dingen als sport, racen en de verschillende simulators komen regelmatig voorbij. Maar wat amper voorbij komt, is sex. Daar durven ontwikkelaars zich niet aan te branden. Je doet het ook snel te knullig of het lijkt nergens op. Alleen The Witcher 3 heeft het op een volwassen manier in beeld gebracht.

Toch is daar ook Leisure Suit Larry die als sinds 1987 een vreemde eend in de bijt is. Vanaf deeltje één is Larry Laffer een man met een missie. Hij wilt, en ik kan het niet vriendelijker zeggen, vrouwen scoren. Het liefst zo veel en zo vaak mogelijk. Helaas voor hem is het niet echt een casanova.

Het verhaal van Leisure Suit Larry: Wet Dreams Don’t Dry gaat als volgt. Om te controleren of je wel oud genoeg bent, krijg je vragen voorgelegd uit de jaren '90. Deze moet je goed beantwoorden, want anders wilt het spel niet starten. Daarna word je wakker in een ondergronds lab en kun je jezelf niet meer goed herinneren wat er allemaal gebeurd is. Na een kleine zoektocht vind je de lift naar boven en bevind je jezelf vlakbij de kroeg.

In de kroeg staat Becky, een vrouw van deze tijd. Alles voor de follows, likes, shares en hartjes. Larry zou Larry niet zijn als hij niet zou proberen om Becky te versieren. Wat Larry alleen nog niet weet, is dat het ondertussen de 21ste eeuw is. Hij moet ook door de barkeeper verteld worden dat Larry niet meer gezien is sinds 1987. Larry heeft een paar decennia overgeslagen en ook alle ontwikkelingen op het technische vlak zoals een mobiele telefoon.

Wanneer hij van de schrik bekomen is, vindt hij zelf een PiPhone. Deze moet terug gebracht worden naar het hoofdkantoor van Prune. Omdat Larry niet weet hoe hij daar moet komen, besteld zijn telefoon een Unter. Deze brengt hem rechtstreeks naar het hoofdkantoor. Daar ontmoet hij een prachtige vrouw, maar deze is niet geïnteresseerd in Larry. Zij wilt alleen met hem uit als hij een bepaalde score heeft gehaald met de dating-app Timber. Daar begint zijn quest for booty.

Zoals je merkt, wordt alles en iedereen op de hak genomen. InstaCrap, PiPhone, Unter en Timber, allemaal afgeleid van grote bedrijven die er niet altijd even goed uitkomen in de game. Op zich kan ik dat wel waarderen. Ook schuine grappen, woordgrapjes en vieze plaatjes kom je geregeld tegen. Zo wordt het hoofdkantoor van PiPhone gevormd door twee ronde ballen en een lange toren, met een halve cirkel als kop waar ook nog water uit spuit. Ik hoef niet uit te leggen waar dit op lijkt, vermoed ik.

Met alle gekheid vergeet je bijna dat dit ook nog gewoon een game is van ontwikkelaar CrazyBunch. Een onvervalste point and click adventure. Veel kun je daar niet over vertellen, het genre is niet echt geëvalueerd de afgelopen jaren. De controls zijn wel overzichtelijk en de graphics zien goed uit. De stemmen zijn ook goed gedaan, al is mijn persoonlijke mening dat ik de stem van Larry best irritant vind. Maar goed, dat kan voor een ander weer niet zo zijn natuurlijk.

Wie bekend is met de Leisure Suit Larry reeks de afgelopen jaren, weet wat je kan verwachten. Een point and click game met schuine grappen en veel ruimte voor humor. Precies wat in mijn straatje past. De graphics en het geluid zijn goed te noemen, maar niks schokkends. Een goede zes a zeven uur houdt deze game je bezig en dat is ook lang zat voor mij.

Game is beschikbaar gesteld door uitgever en is digitaal aan te schaffen in de store voor €39,99.

Score: 73/100