Let’s Sing 2021 - Review

Bijgewerkt op: jan 18

De game Let’s Sing 2021 heb ik al een paar weekjes in bezit, maar nu pas komt de review. Dit komt omdat mijn partner in crime (mijn vrouw dus) al even last heeft van haar keel. Gelukkig was het geen corona, maar gewoon een verkoudheid. Maar om goed te kunnen zingen, heb je toch een gezond keeltje nodig.

Afgelopen weekend hadden we niks te doen, dus had ik de nodige versnaperingen gehaald om lekker een potje door de microfoon blèren.

Sinds een aantal jaar brengt ontwikkelaar Voxler een jaarlijkse update uit van de Let’s Sing serie. Iedere keer een flink aantal populaire nummers van het afgelopen jaar, aangevuld met een aantal gouwe ouwe platen. Zo heb je dit jaar knallers van Billie Eilish, Ava Max, Justin Bieber en Shawn Mendes, maar ook Seal, Genesis en Kim Wilde om de oudere zangers te kunnen bekoren.

Met dit nieuwe deel is er ook een nieuwe mode in verwerkt, de Legend Mode. Hierin is het de bedoeling dat je het opneemt tegen de zestien avatars van de game. Je krijgt bij iedere avatar drie challenges om te voltooien en je talent te testen. In het begin gaat dit nog vrij simpel, maar hoe verder dat je komt, des te moeilijker dit gaat. Het is leuk dat de ontwikkelaar toch probeert te vernieuwen.

Ook zit er weer een Store in de game om extra muzieknummers te kunnen aanschaffen. Dit doe je in een bundeltje van vijf nummers en je betaalt ongeveer vijf euro voor deze nummers. Een euro per nummer is best schappelijk, maar het is jammer dat je niet zelf vijf nummers kan kiezen. Wat ik ook jammer vind, is dat bijvoorbeeld Let’s Sing 2020 niet geïntegreerd is met de Store. Hiermee had je een veel grotere playlist kunnen creëren.

Als je een doorgewinterde Let’s Sing speler bent, dan weet je wat je kunt verwachten van het nieuwe deel. Zo'n 30 nieuwe nummers vol met nieuwe popsongs en een klein aantal oudere nummers. Dat is leuk voor één avond, maar dan ben je wel door de lijst heen.

Gelukkig kan je dit in de Store nog verder uitbreiden tegen een schappelijke prijs. Met de nieuwe Legend Mode laat de ontwikkelaar zien dat ze niet blijven stil zitten, maar ook voor vernieuwing probeert te zorgen.