Let's Sing 2022 - Review

Mijn vrouw heeft niets met gamen. Dat is over het algemeen wel lekker, want ik hoef nooit de controller of de tv te delen. Zij gaat lekker op de tablet iets van Discovery Plus kijken. Een win-win situatie als je het mij vraagt. Ik hoef geen Say Yes to the Dress, Sisterwives of 90 Day’s te kijken en zij hoeft niet te kijken naar het gamen van mij.

Dit verandert wanneer er een karaoke game uitkomt. Dan is ze er als de kippen bij om te zeggen dat ik die moet reviewen. Nu is Let’s Sing 2022 van ontwikkelaar Voxler en Ravenscourt uitgekomen en is het aan mijn vrouw en mij om onze keeltjes weer te smeren.

In vergelijking met Let's Sing 2021 is er wat betreft de verschillende gamemodes niets veranderd dit jaar. Dat beteken0t dat je nog steeds acht verschillende modi hebt. Denk hierbij aan Legend Mode, Classic, Mix Tape, Feat., World Contest, Jukebox, Let’s Party en Playlist Creator. Ik maak me er wat makkelijk vanaf, want hieronder in de screenshot kun je bekijken wat alles betekent.

Uiteraard heb je met een nieuw deel wel weer nieuwe muzieknummers, 30 in totaal. Het zijn diverse genres van onder andere Eighties met David Bowie en Wham met de kerstklapper Last Christmas. Of bijvoorbeeld The Offspring, Backstreet Boys en Aladdin met A Whole New World. Maar ook nieuwere muziek als Jason Derulo, Justin Bieber, Pink en Ava Max.

Met 30 nummers zou je gemakkelijk een avondje kunnen vullen. Alleen voor ons was het niet genoeg. Dit komt omdat de playlist ons niet helemaal aansprak. Ongeveer de helft van de nummers hebben we niet gezongen omdat het onze smaak niet was. Dat is best jammer. Je kan wel je bibliotheek uitbreiden met DLC. Je koopt voor vijf euro een bundel met vijf extra nummers. Op zich een schappelijke prijs als je het mij vraagt. Het probleem is alleen dat dit dezelfde DLC nummers zijn als afgelopen jaar.

Het zingen zelf kan je met een USB microfoon doen of als je dat niet hebt, natuurlijk met de Let’s Sing app op je smartphone. Ik heb het met de telefoon gespeeld en ik moet zeggen dat dit gemakkelijk werkt. Je download de app en vult de code in die op je tv staat. Daarna is je telefoon gekoppeld en kan je zingen. Je stem wordt net zo goed opgepikt als met een microfoon en er zit geen vertraging in. Behalve dat je het misschien wat vreemd beetpakt, zit er geen verschil tussen een microfoon en je telefoon.

Helaas zijn er ook een aantal minpunten aan Let’s Sing 2022. Zo duurt het vrij lang voordat je een nieuw nummer kan uitzoeken nadat je gezongen hebt. Voor mijn gevoel duurt het ongeveer een minuut totdat je kan switchen en je kan dan niet doorklikken.

Ook wordt de originele muziekclips gebruikt bij een liedje. Dat is met nieuwere nummers niet erg, maar met de oldies zie je duidelijk kwaliteitsverschil. Ik denk dat de ontwikkelaar daar weinig aan kan doen, maar storend is het wel.

Een avondje Let’s Sing staat altijd garant voor gezelligheid. Je schaamte verdoven met wat (al dan niet alcoholische) versnaperingen en zingen maar. Alle gamemodes die afgelopen jaar erin zaten, zitten er nu weer in. Je kan zeggen dat het makkelijk is om weer op te pakken of dat er geen vernieuwing in zit. Mijn keuze is dan voor het eerste, makkelijk om weer op te pakken. Helaas zijn voor onze smaak niet alle 30 nieuwe nummers even goed, maar met de verschillende genres zit er altijd wel iets voor je bij.

Score: 68/100