Life of Fly 2 - Review

Bijgewerkt op: jul 12

Met temperaturen boven de 30 graden krijgen we opvliegers en willen we het liefst een muurvliegje zijn zonder enige vorm van verantwoordelijkheden. Een aantal maanden geleden heb ik de mogelijkheid gehad om Life of Fly te mogen reviewen, dus toen ik het bericht kreeg dat er een deel twee uitkwam, wilde ik natuurlijk een vlieg afvangen. Ik kwam als een vlieg op de suiker af!

Toen ben ik er achter gekomen dat Life of Fly absoluut geen ééndagsvlieg was. En nee, het was echt geen kwestie van 'niets afslaan behalve vliegen'. Ik ben hier echter niet om vliegen te vangen, dus laten we maar vliegensvlug aan de slag gaan. Oké, ik moet niet van een vlieg een olifant maken.

Life of Fly 2 is net zo als zijn voorganger geen echte game, maar meer een hele interessante, boeiende en toch mooie ervaring. Je bent een vlieg en terwijl je rondvliegt houd je een monoloog met jezelf, die je activeert door het vliegen door licht-blopjes.

Er zijn in totaal dertien verschillende hoofdstukken en ieder hoofdstuk heeft een bepaald thema. Sommige thema's zijn lekker luchtig (wat vooral lekker is met dit hete weer), terwijl andere thema's toch echt wel food for thought zijn. Stiekem kan en wil ik niet meer vertellen over deze eigenzinnige game, aangezien het dan vooral zijn magie kwijtraakt.

Mijn vriend beschreef Life of Fly in een zin: "Je vliegt een beetje rond in een grafisch mooie ruimte, met lekkere muziek op de achtergrond en je luistert naar een interessant verhaaltje." Dit geldt dus ook voor Life of Fly 2. Twee vliegen in één klap! Het is een keer wat anders. Iets wat ik heel erg kan waarderen. Als afsluitende woorden (en hierna zijn mijn spreekwoorden en gezegdes met vliegen ook wel een beetje op): Life of Fly 2 is geen vlieg in de melk. Het is anders, maar anders is echt niet verkeerd.

De review code is beschikbaar gesteld door de uitgever. Life of Fly 2 is in de Store te koop voor €9,99.