Meer maps in Call of Duty Warzone niet mogelijk
Hoewel de meeste Call of Duty titels tegenwoordig een behoorlijke portie GB's van je schijf opeisen, was er op de release van Call of Duty Warzone behoorlijke kritiek. Met een installatiegrootte van ongeveer 100GB is dit een vreemde eend in de bijt voor een free to play game. Destijds al waren er bedenkingen of dit geen knelpunten zou gaan opleveren.
Nu blijkt dat Activision zich hier wel degelijk van bewust is. Sterker nog, het is één van de voornaamste redenen dat er geen nieuwe maps worden toegevoegd aan de game. John Bridge, één van de ontwikkelaars, heeft dit volgens xfire recent aangegeven, toen hij zei:
"Install and reinstall sizes are f****ng crazy."

Door de beperkingen moet de studio creatief omgaan met kaartrotaties in de game. Bridge voegde er het voorbeeld aan toe dat het vernieuwen van Rebirth Island werd ingezet omdat een groot deel van de gamers nog steeds Warzone speelt op Xbox One consoles, met vrij beperkte en langzame opslag. De installatiegrootte zoals Warzone nu heeft, is het maximale wat er uit te halen valt.
Verder onthulde Bridge dat Warzone technologie gebruikt die nooit is ontworpen voor grootschalige gevechten, wat erop duidt dat de content die beschikbaar is in Warzone een enorm probleem is dat Activision nog steeds niet heeft opgelost. Het is een voortdurend gevecht, omdat er bij elke update spelers afhaken.

Veel gamers zullen mede hierdoor reikhalzend uitkijken naar Warzone 2, waarbij technologie wordt gebruikt die optimaal profiteert van de huidige generatie Series X|S consoles. Het is duidelijk dat Activision ondanks de tegenslagen niet stil zit, met een mobiel versie van Call of Duty Warzone die onderweg is.
Daarnaast begint het ook geruchten te gonzen dat Activision overweegt om in de toekomst een abonnementsservice voor Call of Duty te introduceren. Uiteraard volgen we alle ontwikkelingen op de voet.