• Leon

NACON neemt studio van skategame Session over

Nacon kondigt de acquisitie aan van CREA-TURE Studios, de in Montreal gevestigde studio achter het succesvolle Session. Nadat NACON de afgelopen drie jaar al 11 andere studios overnam, maakt deze nieuwe transactie het NACON mogelijk zijn positie als ontwikkelaar-uitgever te consolideren en zijn expertise in de productie van kwaliteitsgames te versterken.

NACON maakt bekend dat het bedrijf een protocol heeft ondertekend voor de 100% acquisitie van CREA-TURE Studios. Door deze transactie kan NACON ondersteuning bieden aan de opmerkelijke knowhow van het ontwikkelteam dat is gespecialiseerd in het maken van skateboarding-games. Met de acquisitie van CREA-TURE Studios versterkt NACON zijn positie in de veelbelovende sportsimulatie-niche, zowel op pc als op consoles.


De reputatie van CREA-TURE Studios is gebouwd op de enorme ervaring van de oprichters, Marc-Andre HOUDE (20 jaar ervaring in animatie en omgevingsopbouw binnen bedrijven als Ubisoft, Square Enix en Warner) en Vincent DA SILVA (bijna 25 jaar ervaring in programmeren en projectmanagement voor bedrijven als Behaviour, Hibernum en Warner).

De twee oprichters blijven leiding geven aan het CREA-TURE Studios-team, waarbij ze een grote mate van vrijheid krijgen voor de creatieve aspecten van hun producties, terwijl ze profiteren van de commerciële, redactionele en marketinggerichte support van Nacons teams.


Session claimt “de meest authentieke ervaring” in skateboarding te zijn en was oorspronkelijk gepland voor pc en Xbox One. Een vroege versie van de game is sinds september 2019 speelbaar op Steam Early Access en Xbox Game Preview. Aangezien de game inmiddels 86% positieve recensies heeft gekregen, is besloten om de volledige versie van Session te lanceren voor Xbox Series, PS5, Xbox One, PS4 en pc.

Recente blogposts

Alles weergeven