Synchro Hedgehogs - Review

Bijgewerkt op: jul 12

De review codes vliegen ons om de oren. Na Life of Fly 2 gaan we over naar een andere kleine vlieger. Butterfly, *kuch kuch, - ik bedoel Synchro Hedgehogs -, is de nieuwste gamerelease van uitgever Xitilon, waarin je korte levels doorloopt. Deze levels moet je met een rupsje... Oh wacht ik bedoel met twee egeltjes levels doorlopen door appeltjes te vinden en op te eten. Dat klinkt simpel en eigenlijk is het dat ook.

Er zit echter wel een addertje onder het gras. Aangezien je een egel bent, kun je natuurlijk niet springen. Je moet appels die zich op een hoger niveau bevinden op een slimme manier bereiken. Dat kan door op vliegen te vallen en daardoor hoog te stuiteren of door bijvoorbeeld gebruik te maken van buizen waar je doorheen kunt kruipen.

Waar moet je dan over nadenken? Nou, omdat je niet kunt springen, is het belangrijk een bepaalde volgorde aan te houden bij het oppikken van de appels. Daarnaast loop je tegelijkertijd met twee egeltjes rond - en die moeten beide in leven blijven om een level te halen. Als je per ongeluk niet meer bij een appel kan komen omdat je iets verkeerd om hebt gedaan, moet je het level opnieuw beginnen. Dit maakt het simpel, maar toch een beetje uitdagend. Het uiterlijk van deze game is één van de eerste dingen die verder opvalt. Het voelt bijna alsof je terug in de tijd bent gegaan naar het Gameboy Color tijdperk. Er zijn wel meer pixels gebruikt en de kleuren zijn iets meer helder en intens, dus dat zijn wel enkele verschillen. Verder ziet het er simpel uit en dat is gelijk ook wel de charme van de game.

Synchro Hedgehogs is een lekkere variatie op de grote AAA titels van tegenwoordig, waarbij ultra-realistische graphics de standaard zijn. Helaas houdt het je niet lang vast. Zeker niet als je jezelf bedenkt dat je binnen zo’n VIJF minuten 1000G binnengehaald kunt hebben, door de eerste tien levels succesvol te voltooien. Easy! Achievement hunters kunnen niet anders dan deze game als een must-buy zien, want die gamerscore is wel heel makkelijk weggegeven. Voor de gamers die dit onderdeel minder belangrijk vinden, is deze game wellicht minder interessant, hoewel de stimulerende muziek op de achtergrond extreem goed werkt.

Eindoordeel

Synchro Hedgehogs is een hele korte game, opgebouwd uit levels. Het uiterlijk en de gameplay onderscheiden zich door simpliciteit. Het is hier en daar echter zo simpel dat het zijn glans wat snel kwijt is. Voor echte achievement hunters is deze game wel een moetje, aangezien je er binnen drie minuten 1000G hebt bijgetikt.

Score: 35/100

*Aangezien deze game 1 op 1 lijkt op Butterfly, behalve dat er nu twee egels zijn, heb ik met toestemming van Jolina een gedeelte haar review overgenomen. Liever lui dan moe, hè*