• Jolina

Techland wil Dying Light 2 performance verbeteren op Series X|S

Dying Light 2 is nu enkele dagen uit en veel gamers smullen van de grote open wereld met hordes aan zombies. Zoals ook in onze review is terug te lezen, is de game zeer vermakelijk. Er zijn echter ook best wat opmerkingen rondom de performance van de game.


Waar op Xbox Series X consoles drie opties worden geboden om de game te spelen naar jouw voorkeur, kom je op 4K met 30fps, 1080p met 30fps en ray tracing of 1080p met 60fps uit. Voor de Xbox Series S is dat er maar één, namelijk 1080p met 30fps. Voor beide consoles is dat niet echt een next gen ervaring te noemen, waarbij veel gamers op Xbox Series X hadden gehoopt op een 4K met 60fps ervaring, terwijl ook de Series S bezitters die 60fps graag willen terugzien.

Techland heeft inmiddels gereageerd op de feedback en geeft aan druk bezig te zijn een aantal issues te onderzoeken en waar kan op te lossen. Lead Designer Tymon Smektala geeft op zijn Twitter account meer toelichting over deze problemen, wanneer gevraagd wordt naar oplossingen voor onder andere motion blur, Fov slider en de 30fps framerate.


Tymon Smektala geeft daarbij aan dat de GPU van de Series S hen tot nu toe heeft tegengehouden meer te leveren in prestatie. Het feit dat andere games hier wel gebruik van kunnen maken, ligt vooral in het feit dat Dying Light 2 enorm veel verticaliteit in zijn open wereld heeft, waardoor dit dus een complexer proces is. Het goede nieuws is dat het er op lijkt dat Techland alles op alles zet om zowel voor Series X als Series S de game prestatie te verbeteren.

Recente blogposts

Alles weergeven