Turbo Golf Racing - Review

Ik was echt mega excited voor dit spel, ook al gaat het om een Game Preview titel. Ik bedoel, golf met auto's? Yes please! We mochten al even met de beta aan de slag en nu is eindelijk de Game Preview versie voor iedereen beschikbaar. In ons preview artikel hebben we reeds de basics uitgelegd aan de hand van onze ervaringen met de beta, nu is het tijd om het gaspedaal in te trappen voor de Game Preview versie, die voor alle Xbox spelers beschikbaar is.

Ik startte het spel meteen op toen ik het binnen had. Eerst mijn auto kiezen, met gelijk het Rocket League gevoel bij de keuze. Maar dit ging de enige Rocket League vibe zijn, toch?

Je begint met een soort tutorial, waarin de boost, raket en het putten worden uitgelegd. Niet geheel onlogisch, want tenzij je bij Top Gear werkt, is de kans dat je iets anders met je auto hebt gedaan dan rijden, klein. De uitleg is kort, bondig en daarmee makkelijk te verstaan voor iedereen. Ideaal dus! Mocht je toch nog eens rustig willen nalezen hoe dat werkt, check dan ons preview artikel.

Ik dus klaar voor een echte match en merkte meteen al op dat ik blijkbaar niet de enige ben die dit wil proberen. Ik vind namelijk meteen een volle lobby terug. Dit was in de versie van 4 augustus wel anders, toen was er haast niets beschikbaar was. Nadat ik een paar matches had gespeeld, kon ik mij niet ontdoen van het idee, dat bijna alles mij nu serieus hard aan Rocket League doet denken…

Toegegeven, ik heb wel meer dan 40 uren in Rocket League inzitten, dus alles wat er een beetje op lijkt, kan hetzelfde zijn. Enkel minder dan. Vandaag, op moment van schrijven, is inmiddels ook de eerste grote update beschikbaar. Hier zit een single player optie bij, waar je dus mee aan de slag kan als je niet online wil spelen of om je jouw skills wat bij wilt schaven.

Best tof om zo te spelen tegen jezelf en tegen de klok eigenlijk, want je hebt een bepaalde tijd waarbinnen je moet putten. Enkel, zoek een playlist die je echt leuk vind, want de twee liedjes die het spel rijk is, vervelen al zodra je ze tweemaal hebt gehoord.

De conclusie is een moeilijke. Voor de update had ik gezegd: "Zware buis, dit kon evengoed een add-on van Rocket League zijn" (ik weet het, andere eigenaar). Maar met de update en de single player toevoeging, geef ik het toch een voldoende. Een 6 afgerond, omdat ik niet met cijfers na de komma werk. Wil je een avondje plezier met je kameraden, dan kun je Turbo Golf Racing zeker overwegen. De game is niet groot en dus zo gedownload en wie weet speel je binnenkort de single player versie ook nog wel.

Score: 60/100

Reviewcode is beschikbaar gesteld door de uitgever. Turbo Golf Racing is digitaal beschikbaar in de Store als Game Preview en daarnaast gratis beschikbaar voor Xbox Game Pass abonnees.

Auteur: Kenny Vervaeck